برکزیت محصول سال ۲۰۱۹ انگلیس به کارگردانی توبی هینز و با هنرمندی بندیکت کامبربچ است.
فیلم داستان واقعی دومینیک کامینگز و روایت راه اندازی کمپین او برای متقاعد کردن به ترک اتحادیه اروپا است.
دومینیک فردی است که رهبری کمپین را عهده دار است.
این فیلم پر دیالوگ است و برای درک گفتگوها نیاز به توجه به گفت و شنودهای رد و بدل شده میان شخصیتهای فیلم است.
کمپینها و کارزارهای تبلیغات سیاسی برای بالا بردن اعتماد مردم و جریان سازی در انتخابات سالهاست، با توسل به تاکتیک ها و تکنیکهای مختلف سعی در اقناع سازی مخاطبان دارند و هر گروه و جناحی که بتواند از قدرت متقاعدسازی بالاتری برخوردار باشد برنده است.
اعضای یک تیم سیاسی در صحنه کارزار همانند بازیکنان تیم یک فوتبال در تلاشند که توپ و ریتم بازی را حفظ کنند.
داستان فیلم برکزیت داستان نمایش همین تلاشها برای برد است.
نمایش این واقعیت که گاهی این جریان سازیهای افراطی تا آنجا پیش میرود که منجر به تغییرات عمده و عمیق در یک جامعه میشود و نتایج متفاوتی را به لحاظ درونی در ساختار یک جامعه خلق میکند.
در اینجا این سئوال ذهن پرسشگر را به خود معطوف می دارد که رسانهها در جریانسازی حرکتهای مدنی چه نقشی ایفا میکنند؟
یکی از راهکارهایی که رسانه برای پیشبرد اهداف اجتماعی و ایفای نقش کنشگری در محیط جامعه استفاده مینماید، آگاهی بخشی و تبلیغات است. البته در اینجا منظور از تبلیغات استفاده از محتوای قانع کننده و اثر گذار است و نه تبلیغات تجاری صرف.
گاهی آنچه که ما تبلیغ میکنیم تنها معرف کالا و خدمات ما نیست بلکه ترویج به تفکر و خلق یک نگاه نو است.
تبلیغات سیاسی و کمپین های تبلیغات انتخاباتی با چنین رویکردی اقدام به اثرگذاری بر روی اذهان می کنند..