ویژگی مدیران آینده در رسانه

به نظر شما مدیران رسانه‌ای آینده می باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ سطرهای زیر بخشی از این ویژگی هاست . جمع بندی را در روز دیگر ارائه خواهم داد.   پیشتازی در استفاده از تکنولوژی‌های روز و آینده انعطاف برای پذیرش ایده‌های نو نگرش دموکراتیک و عدم تعصب در برابر آرا و نظرات گوناگون […]

به نظر شما مدیران رسانه‌ای آینده می باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

سطرهای زیر بخشی از این ویژگی هاست . جمع بندی را در روز دیگر ارائه خواهم داد.

 

  • پیشتازی در استفاده از تکنولوژی‌های روز و آینده
  • انعطاف برای پذیرش ایده‌های نو
  • نگرش دموکراتیک و عدم تعصب در برابر آرا و نظرات گوناگون و اشاعه این دیدگاه در سازمان رسانه‌ای
  • تواضع نگرشی و فکری و پذیرش اندیشه دیگران
  • آشنا به قواعد عوام فریبی و سعی در روشنگری و شفاف سازی و پرهیز از جریانسازی هایی که به جامعه آسیب می زند
  • در دسترس بودن برای تمام کارکنان و پاسخگو بودن به دغدغه آنها
  • شناخت ارزش‌ها و الگوها در یک جامعه و تسلط بر ساختارهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی
  • ارزش آفرینی در سازمان رسانه از طریق تولید اطلاعات به سبکی نو و گویا برای عموم
  • پذیرش اینکه اطلاعات ضروری‌ترین و کلیدی ترین منبع برای سازمان‌هاست و اهمیت به آن و انعطاف در شبکه سازی برای دسترسی به منابع غنی و صحیح
  • توجه به بازاریابی و نوآوری همزمان
  • بر اساس دیدگاه دراکر یک مدیر رسانه‌ای باید پیش از پیش مراقب کسانی باشدکه عقب افتاده اند. (تفکر طبقاتی به نفع توسعه یک کشور نیست و باعث نابرابری و بی عدالتی اجتماعی خواهد شد. ما قرار هست در کنار هم رشد کنیم)
  • موثرترین کار مدیر رسانه ساختن آینده است نه نگاه به گذشته و الگوهای قبلی
  • یک مدیر باید بداند زمانی نوآور بودن یک مزیت استراتژیک بود اما حالا یک اصل غیر قابل حذف و ضروری است.
  • توجه خاص به آمار و اعداد. باید توجه داشت که چیزی را می‌توان مدیریت کرد که قابل اندازه گیری باشد.
  • مدیران رسانه باید بیش از قبل استقلال کارکنانشان را به رسمیت بشناسند.
  • توجه خاص به یادگیری و بالا بردن سطح مهارت‌ها، بخصوص مهارت یادگیریِ مهارت های تازه
  • توجه به تغییرات در شرایط محیطی و انعطاف لازم داشتن در قبال آن
  • آماده بودن برای تغییرات در آینده
  • مهم‌ترین مسئله در ارتباطات برای مدیران، شنیدن حرف‌هایی است که گفته نمی‌شود.(شنونده خوب بودن)
  • مدیران بیشتر باید بر روی فرصت‌ها متمرکز باشند نه مشکلات و موانع.
  • مدیر رسانه آینده می‌باید اقدام به عمل بالا داشته باشد و مسئله سرعت و دقت را در نظر داشته باشد.
  • تلاش هم‌زمان برای تمرکززدایی و تمرکزگرایی. (تمرکززدایی برا تصمیم‌گیری و تمرکزگرایی برای مشخص کردن ارزش‌های سازمان رسانه‌ای)
  • مدیر رسانه‌ای آینده می‌باید به شیوه رسیدن به اهداف توجه کند و تفکر سیستمی را بداند.
  • مدیر رسانه‌ای آینده باید خودش را به مخاطب نزدیک کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز