هوش مصنوعی و آینده ما

هوش مصنوعی در جوامع مدرن به شدت در حال پیشرفت و توسعه است.

تا به امروز استفاده‌های گوناگونی از این تکنولوژی پیشرفته صورت گرفته و تحقیقات پزشکی با ایجاد فناوری‌های نوآورانه توانسته از این فناوری بهره ببرد.

 همچنین وسایل نقلیه خودکار به مدد این فناوری بسیار متحول شده‌اند. بانک‌ها از سیستم‌های هوش مصنوعی برای نظارت بر فعالیت در حساب اعضا جهت بررسی سرقت هویت، تأیید وام‌ها و حفظ امنیت آنلاین استفاده می‌کنند.

 

در جواع مدرن در حال حاضر دانشمندان تلاش می‌کنند تا از هوش مصنوعی برای ساخت ماشین‌های هوشمند جهت کمک به نیازمندان نیز استفاده کنند. تولیدکنندگان سالهاست که در کارخانجاتشان از هوش مصنوعی در بهبود عملکرد ماشین آلات بهره می‌برند.

 

ربات‌ها با نفوذ به بسیاری از بخش‌های شغلی و جایگزین شدن، نیاز به ورودی انسان در نقش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، اقدامات پزشکی، برنامه‌های نظامی و حتی زمینه‌های صنعتی و تجاری در جهان را تصاحب می‌کنند.

 

انسان در ادوار مختلف به فکر رقابت ربات‌های باهوش با خودش بوده است. درک این ترس‌ها و اینکه چرا مردم چنین اعتقادی دارند مهم است. ربات‌های هوشمند مکمل انسان‌ها در زندگی روزمره‌شان هستند.

اتومبیل‌های هوشمند از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شوند زیرا می‌توانند کاملاً خودکار حرکت کنند. اتومبیل‌های خودران ایمن‌تر از ماشین‌های قابل حمل هستند، بنابراین در صورت وجود اتومبیل‌های اتوماتیک بیشتر، به همین دلیل کمتر تصادف می‌شود.

اتومبیل‌های خودکار دارای سنسورهایی هستند که هر چیزی را که می‌توانیم درک کنیم مانند اتومبیل متوقف در مقابل یا تغییر شرایط جاده را تشخیص می‌دهند. هوش مصنوعی می‌تواند مواردی مانند وسایل خانگی را تا رسیدن به شبکه عصبی پزشکی تقویت کند که می‌تواند بیماری‌ها را تشخیص دهد یا عمل جراحی انجام دهد. با تغییر جامعه و پذیرش سبک زندگی خودکارتر، مشاغل جدیدی نیز برای نظارت، تقویت و تعمیر این ماشین‌های خودکار ایجاد می‌شود.

 

اما به نظر می‌رسد آدمی ترسهای عمیق‌تری را تجربه می‌کند از نگاه دیگر، انسان همواره از ناشناخته‌ها هراس داشته است.

 

این سئوال مطرح است که :آیا بیم آن وجود دارد که این فناوری مدرن پیشرفته و بدون مرض به دست نااهلان بیفتد؟

در ادامه به جواب این سئوال خواهیم پرداخت

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *